De la Ana la Caiafa

Pentru că peste câteva săptămâni urmează să reintre în atenția publicului evenimentul biblic ce are legătură cu titlul, dar și pentru că în urmă cu câteva zile s-au împlinit 3 luni de când un om suferă fizic pentru incompetența și nepăsarea altora, următoarele rânduri sunt menite a ne face să conștientizăm importanța asumării răspunderii.

2 ianuarie 2019. A doua zi din noul an. O soție, mamă (a mea) și bunică, cetățean italian de ceva vreme, dorește să se reîntoarcă în Italia după ce a petrecut sărbătorile de iarnă în România.

Drumul spre Italia urma a se efectua cu o aeronavă Wizz Air alocată zborului Cluj-Napoca – Bologna (Italia), cu numărul de zbor WIZZ63393.

Ajunge la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca, trece de controlul de securitate, după care așteaptă răbdătoare procesul de îmbarcare.

În vederea realizării transferului de la poarta aeroportului și până la aeronavă este transportată cu un autobuz, împreună cu alte câteva zeci de oameni, marea lor majoritate stând în picioare. În timpul acestui transfer cu autobuzul, la un moment dat, şoferul frânează brusc, iar mai mulți pasageri se dezechilibrează și cad unii peste alții.

Consecința directă resimțită de personajul acestei istorisiri: fractură maleolă peronieră dreapta; imobilizare în atelă gipsată gambiero-podală pentru 7 zile, după care gips de mers pentru 4 săptămâni; leziuni traumatice ce necesită un număr de minim 50-55 zile de îngrijiri medicale.

Între timp s-au depășit 90 de zile de îngrijiri medicale.

Însă nu aceasta este neapărat esența poveștii. Să zicem că se poate întâmpla și în Germania de exemplu, deși tare mă îndoiesc.

Problema este că după acest incident, urmare a sesizărilor făcute nimeni nu își asumă responsabilitatea celor întâmplate. Inspectoratul General al Poliției de Frontieră nu știe nimic, dar face trimitere la prevederile art. 295-298 Cod procedură penală, Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca susține că ar fi responsabilitatea Wizz Air Hungary Kft, iar aceștia din urmă răspund la data de 08.01.2019 că pentru a soluționa corect sesizarea au demarat investigații suplimentare cu agenții din aeroportul din Cluj-Napoca, iar la data de 22.01.2019 informează că investigația este încă în desfășurare și că se așteaptă răspunsul colegilor din aeroportul din Cluj-Napoca. Ulterior nimic.

Atât. Doar eschivare și fugă de responsabilitate.

Oameni buni, cum este posibil ca în peste 3 luni de zile să nu dați un răspuns? Să nu identificați o cauză? Un responsabil?

În final vă las să vă delectați cu mesajul postat pe https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/complimente-si-reclamatii/#/

“Ne face plăcere să vă ajutăm și puteți conta pe noi că depunem toate eforturile pentru a rezolva toate problemele pe care le întâmpinați.

De asemenea, colegii sunt deosebit de bucuroși și recunoscători să audă despre experiențele dumneavoastră plăcute! Împărtășiți-ne atât complimentele, cât și îngrijorările, în cazul în care aveți!”

33 Shares:
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like